Bine ați venit pe site-ul nostru Banqup! Noi și terții folosim cookie-uri pe site-urile noastre web. Le folosim pentru a îmbunătăți navigarea pe site, pentru a analiza utilizarea site-ului și pentru a ne ajuta în eforturile noastre de marketing. Puteți citi mai multe despre cookie-urile noastre și puteți modifica preferințele făcând clic pe „Vreau să modific setările individual”. Făcând clic pe „Accept toate cookie-urile”, sunteți de acord cu utilizarea tuturor cookie-urilor așa cum este descris în Politica noastră de confidențialitate privind cookie-urile.
Digitalizare

Ce trebuie să știi despre contractul cu fracțiune de normă

October 4, 2022
5
minute de lectură

Un contract de muncă de 4 ore pe zi poate fi potrivit pentru tine dacă ai copii și ai nevoie de o carieră cu mai puține ore, sau dacă ești student la facultate sau pensionar și cauți un venit suplimentar.

Vă gândiți să lucrați cu jumătate de normă? Iată care sunt cele mai importante aspecte ale acestui tip de contract.

1. Numărul mediu de ore de lucru săptămânal sau lunar al unui angajat cu fracțiune de normă este mai mic decât cel al unui angajat cu normă întreagă.

2. Contractele de muncă cu jumătate de normă vor include următoarele informații după ce au fost negociate și încheiate:

a) Se specifică numărul de ore care trebuie să fie lucrate;

Un contract de muncă cu fracțiune de normă poate fi încheiat pentru orice număr de ore, dar acest lucru trebuie discutat de comun acord, fie în termeni de ore pe zi, ore pe săptămână sau ore pe lună, dar acest lucru trebuie să fie menționat în mod explicit la semnarea contractului în scris și sub rezerva informării sau negocierii prealabile.

b) Cum se vor distribui aceste ore;

Munca cu fracțiune de normă presupune respectarea numărului de ore convenite zilnic, săptămânal sau lunar, precum și a modului în care sunt alocate orele.

c) În ce condiții pot fi modificate orele;

Deoarece orele suplimentare sunt interzise, iar depășirea numărului de ore zilnice, săptămânale sau lunare este interpretată ca muncă nedeclarată în astfel de contracte, trebuie să se acorde o atenție deosebită întocmirii timpului de lucru.

d) Lucrul peste program este interzis.

Pentru fiecare salariat care lucrează în afara programului de lucru stabilit în contractul individual de muncă cu timp parțial, se aplică o amendă de 10.000 de lei, fără a depăși 200.000 de lei cumulat.

* Pe lângă acestea, contractele de muncă part-time vor include și elementele obligatorii pentru angajații cu normă întreagă. În lipsa acestor elemente, un contract de muncă cu timp parțial va fi tratat ca un contract de muncă cu normă întreagă.

3. Angajații care lucrează cu fracțiune de normă beneficiază de aceleași drepturi ca și angajații cu normă întreagă, drepturi ce sunt prevăzute de legislațiaaplicabilă sau de contractele colective de muncă, iar drepturile salariale ale acestora se bazează pe durata activității lor prestate, în conformitate cu programul standard de lucru.

4. Contractele de muncă cu timp parțial pot fi pe durată nedeterminată sau determinată, atât timp cât sunt îndeplinite condițiile necesare, forma scrisă fiind obligatorie pentru fiecare contract. În plus, toate aspectele legate de angajarea cu fracțiune de normă și/sau de angajarea pe durată determinată trebuie să fie furnizate la ReviSal.

5. La ora actuală, angajații cu timp parțial nu sunt obligați să plătească la nivelul salariului minim garantat ca parte a contribuției și impozitării venitului obținut și vor fi impozitați la nivelul stabilit prin contractul individual de muncă cu timp parțial.

Calcularea salariului unui angajat cu fracțiune de normă

În ceea ce privește venitul, angajații cu fracțiune de normă sunt plătiți proporțional cu timpul de lucru, în comparație cu salariul unui angajat cu normă întreagă.

Legea prevede că, pentru un contract de muncă cu timp parțial de 4 ore pe zi, salariul brut nu poate fi mai mic de 1.150 de lei, iar pentru un contract de muncă cu timp parțial de 2 ore pe zi, acesta nu poate fi mai mic de 575 de lei.

Banqup este o platformă care simplifică munca pentru liber-profesioniști, antreprenori și întreprinderi mici și mijlocii. Sistemul le permite utilizatorilor să își stocheze toate documentele în format electronic, pentru ca aceștia să le aibă la îndemână în orice moment.

Începeți cu Banqup

Începeți să vedeți beneficiile afacerii administrate digital cu Banqup.

Activați Banqup